Alla inlägg under januari 2015

Av malinsbokblogg - 24 januari 2015 10:42

 

Ett liv att dö för av Åsa Nilsonne handlar om mordutredaren Monika Pedersen som utreder mordet på 19-årige Juri som blev knivmördad under en gymnasiefest. Utredningen leder henne till Etiopien för att leta efter ett försvunnet vittne, men där dras hon även in i en utredning om en mördad kändis Som verkar ha kopplingar med mordet i Sverige. Boken är välskriven och de olika berättelserna vävs samman på ett bra sätt.  En spännande bok som var svår att lägga ifrån sig. Det kommer definitivt bli fler böcker av Åsa Nilsonne framåt.

Av malinsbokblogg - 21 januari 2015 20:53

 

Efter att ha läst En av oss behövde jag läsa något lättsamt och jag bestämde mig för Mitt nya jag av Sophie Kinsella som jag hittade i bokhyllan på jobbet. Boken handlar om Lexi som vaknar upp på sjukhuset efter en bilolycka och inte har något minne av de senaste tre åren. Det visar sig att hon har ett drömjobb, en drömman och en drömlägenhet, men ganska snart förstår hon att allt inte är så perfekt som det verkar. Detta är en riktig feel god-roman som jag mer eller mindre sträckläste. Helt klart underhållande!

Av malinsbokblogg - 18 januari 2015 21:26

 

En av oss av Åsne Seierstad var en bok som jag både ville läsa och bävade för att läsa. Boken handlar om Anders Breivik och hans liv fram till dådet på Utöya men också om några av de ungdomar som befann sig på ön under massakern. Deras berättelser vävs samman på ett bra sätt och trots att man vet hur det kommer sluta hoppas man ändå att något ska hända som stoppar Breivik. Delen om när Breivik är på Utöya är svår att läsa, men ännu värre är familjernas sorg när de förstår att deras barn inte kommer tillbaka. Vissa delar var lite långa och detaljerade som hur Breivik tillverkar bomben, men jag rekommenderar boken eftersom den är bra skriven och ger en bra bild över Breivik, dådet och händelserna efteråt, men också över ungdomarna som befann sig på ön.

Av malinsbokblogg - 11 januari 2015 20:46

 

Expeditionen av Bea Uusma är en fantastisk bok om Andrees polarexpedition i en varmluftsballong mot Nordpolen. Innan jag läste boken visste jag inte mycket mer än att ballongen störtade och att alla dog, men Beas nyfikenhet på expeditionen och hur medlemmarna dog är verkligen smittande och det är svårt att inte fångas av hennes entusiasm. En bok som jag verkligen rekommenderar!

Av malinsbokblogg - 11 januari 2015 20:41

 

i julklapp fick jag även Lejontämjaren av Camilla Läckberg som är en typisk Läckberg-roman om en saknad flicka som plötsligt dyker upp svårt torterad och som sedan dör av sina skador. Boken är spännande, men lite väl förutsägbar och som vanligt går Camilla Läckberg lite för långt för att vara trovärdig.

Av malinsbokblogg - 11 januari 2015 20:01

  

Jag fick Gökens rop av Robert Galbraith i julklapp och det visade sig att Robert Galbraith är en pseudonym för J.K Rowling, författaren till Harry Potter. Boken handlar om en klassisk privatdetektiv, Cormoran Strike  som har en hel del personliga problem. Han får i uppdrag att utreda ett självmord på en fotomodell eftersom hennes bror är övertygad om att det är mord Och till hjälp har han sin sekreterare. Trots det klassiska temat är boken välskriven, spännande och med ett överraskande slut. Jag kan definitivt tänka mig att läsa fler böcker om denna privatdetektiv.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards