Alla inlägg den 14 januari 2016

Av malinsbokblogg - 14 januari 2016 19:37

 

När jag själv fick välja ut en julklappsbok valde jag självklart Arvet efter dig av Jojo Moyes. Arvet efter dig är en uppföljare till Livet efter dig och vi får följa Louisa i hennes kamp att hitta tillbaka till livet efter Wills död. Hon har skuldkänslor över att hon inte lyckades övertala Will att fortsätta leva och vet inte hur hon ska kunna fullfölja sitt löfte till Will om att leva fullt ut. Jag tycker inte att boken är lika bra som Livet efter dig, men det är roligt att få veta hur det går med Lou och de andra i Livet efter dig och det är som alltid i Jojo Moyes böcker en fin, varm och välskriven historia.    

Av malinsbokblogg - 14 januari 2016 19:16

 

Märkta för livet är Emelie Schepps debutdeckare och den första i serien om åklagaren Jana Berzelius. Jana har inget minne av tiden innan hon vaknade upp på ett sjukhus när hon var 9 år, hon vet bara att hon har haft återkommande mardrömmar sedan dess. Tjugo år senare blir Jana inblandad i utredningen av mordet på verksamhetschefen på migrationsverket i Norrköping tillsammans med poliserna Henrik Levin och Mia Bolander. Snart hittas ytterligare en död, en liten pojke. När Jana börjar gräva i pojkens bakgrund börjar hon minnas mer och mer om sin egen bakgrund. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om boken, det är högt tempo och den är spännande, men jag har lite svårt att känna något engagemang för karaktärerna eller historien trots att det är en riktigt hemsk verklighet som beskrivs. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards