Alla inlägg den 7 maj 2015

Av malinsbokblogg - 7 maj 2015 20:18

 

I Blunda hårt av John Verdon hittas bruden halshuggen under bröllopsfesten. Polisens utredning leder ingenstans och offrets mor söker upp den pensionerade mordutredaren Dave Gurney. Han åtar sig fallet och när han gräver i brudparets förflutna hittar han en rad mystiska omständigheter. Denna boken gillar jag verkligen. Det är en blandning av spänning och pusselgåta som jag tycker om och att det dessutom är en välskriven bok gör att jag definitivt vill läsa mer av John Verdon.


Av malinsbokblogg - 7 maj 2015 20:01

 

Mannen utan hjärta av Camilla Grebe och Åsa Träff handlar om psykologen Siri Bergman som precis börjat jobba på polisens gärningsmannaprofilgrupp. Hon blir direkt inkastad i utredningen av mordet på antikhandlaren och tv-kändisen Jussi Ståhl som skjutits till döds och dessutom har hans hjärta skurits ur kroppen och lagts i en skål. Detta visar sig bara vara början och snart sker fler brutala mord på män i Stockholm. Jag tycker att detta var en bra och spännande deckare med ett oväntat slut. jag kan definitivt tänka mig att läsa fler böcker av dessa deckarförfattare.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards