Alla inlägg den 14 mars 2015

Av malinsbokblogg - 14 mars 2015 17:27

För första gången tänkte jag delta i veckans Bokbloggsjerka där frågan är Hur hinner du läsa så många böcker?


jag tror att man måste se bokläsandet som vilket intresse eller hobby som helst och då är svaret att det helt enkelt är något som man prioriterar. Jag prioriterar läsning framför andra fritidsaktiviteter och "egentid"  är för mig är att ligga i soffan med en bok och en filt och bara njuta. Sedan tror jag att vana läsare läser snabbare en genomsnittet vilket gör att det inte tar så lång tid som många tycks tro.

Av malinsbokblogg - 14 mars 2015 17:14

 

Britt-Marie var här av Fredrik Backman handlar om den 63-åriga hemmafrun Britt-Marie som har städmani och som just lämnat sin otrogne man. Nu behöver hon ett jobb och det enda jobb som finns är vaktmästare i Borg, ett litet samhälle där det mesta är nedlagt i finanskrisens spår. I Borg finns bara fotbollen kvar och trots att Britt-Marie avskyr fotboll blir hon utan att riktigt veta hur det gick till Borgs fotbollstränare. Precis som i Fredrik Backmans tidigare böcker (En man som heter Ove och Mormor hälsar och säger förlåt) är bokens skriven på ett humoristiskt sätt, med varma personbeskrivningar och stor medmänsklighet. Ännu en bok av Fredrik Backman som man inte kan låta bli att tycka om!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards